השקעות נדל"ן ביוון – אוזו ותשואות

לקבלת הצעת מחיר השאירו את פרטיכם.

ביהדות ישנה ברכה שאומרים על אדם לו אנו חייבים טובה: "שיהיו נכסיו מוצלחים וקרובים לעיר". בתקופות העבר, זו אכן הייתה ברכה משמעותית. נכס שלא היה קרוב אל האדם, לא היה ניתן לנהל בצורה נכונה, אי אפשר היה לדעת מה הרווחים וכמובן, כל דבר יכול לקרות והידיעה על כך תגיע רק כמה ימים לאחר מכן. בהווה, הברכה כבר יכולה להשתנות. כל נכס הוא מבורך, והיום, אפילו אם הוא נמצא במדינה אחרת, אתם יכולים לערוך סיור וירטואלי, לרכוש נכס על ידי אנשי קשר ולקבל עדכונים בזמן אמת. ולמרות הכול, אם אתם מעדיפים לראות קודם כל את הנכס בו אתם משקיעים, מה יותר נוח מלבחור השקעה במדינה שכל כך קרובה לישראל כמו יוון?

השקעות נדל"ן ביוון – יאסו חברים!

 

למה לכם נדל"ן עכשיו?

המשבר הכלכלי של 2008, משבר הקורונה, מלחמות ומגוון של צרות נוספות מגיעות לכל העולם בעשור האחרון. אף אחד לא יודע מה יילד יום, הבורסות יכולות להגיב בירידות חדות או בעצירות בהתאם לכל מצב שמתרחש במשק, אבל ישנם צרכים שלא משתנים ולא נעלמים גם בזמנים קשים. הצורך לגור במקום כלשהו תמיד נמצא שם. כל אחד צריך גג מעל ראשו, אך לא לכל אחד יש את האפשרות לקנות דירה ולכן שכירות היא פתרון לזמנים אלו. וכמו בכל שוק, יש ביקוש והיצע. הדירה שלכם תהיה במיקום אטרקטיבי מספיק? תוכלו ליהנות מדמי שכירות משמעותיים יותר ביחס להשקעה שביצעתם. ובניגוד לבורסות שיכולות לעלות ולרדת בכל יום, אם תרכשו נדל"ן הוא לא הולך לשום מקום.

 

הצטמצמות המרחק

העולם שלנו היום הוא כפר גלובלי קטן. אפשר להגיע לכל מקום בלחיצת כפתור, מה שמאפשר להשקעות העולמיות לפרוח. אבל מה אם אתם רוצים להרגיש את הנכס שאתם קונים? לטייל רגע בין החדרים ולבדוק בעצמכם את הארונות של המטבח? כנראה שרובכם לא תקנו עכשיו כרטיס טיסה לארצות הברית באלפי דולרים ושתיים עשרה שעות טיסה, אבל טיסה של שעתיים ליוון במחיר של בילוי בתל אביב? נשמע הרבה יותר אפשרי. הקרבה של יוון הופכים אותה ליעד אידיאלי להשקעות נדל"ן.

 

מחירי הנדל"ן בשוק

רק תפתחו את יד2 או כל אתר נדל"ן אחר שיש במדינת ישראל והעיניים שלכם עלולות להסתנוור מהמחירים הגבוהים. כיום, שוק הנדל"ן בישראל נמצא במין בועה משלו. המחירים כל הזמן עולים ואפילו משברים עולמיים לא מצליחים להוריד אותם. במדינות אחרות, לעומת זאת, המצב שונה בתכלית. אם ניקח לדוגמה את יוון שכמעט קרסה במשבר הכלכלי של 2008, ניתן לראות כי מחירי הנדל"ן הגיבו בהתאם וירדו משמעותית גם במקומות מבוקשים כמו אתונה. בשנים האחרונות המחירים החלו לעלות ביציבות ובהדרגה בהתאם לביקוש, אבל הם בהחלט לא משתווים למחירים של תל אביב או אפילו ערים אחרות באזור המרכז, מה שהופך את ההשקעה במדינה למשתלמת במיוחד. ניתן להגיע להשקעה עם סכומים לא גבוהים של 200,000 ₪ ומעלה ומשם לרכוש דירות ונכסים, כאשר סכומים שכאלו בישראל לא מספיקים אפילו לחדר במקומות מבוקשים במיוחד.

 

יוון, ישראל ואמנת המס

השקעה מחוץ למדינה מרתיעה אנשים רבים בעקבות הצורך ברואה חשבון צמוד וחישובי מס שונים. איפה צריך לשלם את המס, כמה גובים ולחוקים של איזו מדינה אתם צריכים להיענות? לאור השאלות הללו, משקיעים רבים מחליטים לסגת לאחור ולוותר על הזדמנויות אדירות מחוץ לישראל. דווקא בנקודה זו, ליוון יש יתרון משמעותי של אמנת מס משותפת עם ישראל. אין כפל תשלומים, החוקים ברורים מאוד ביוון וגם בישראל מכירים בכך ובתשלומים שמבוצעים במדינה. מאחר ויוון מעודדת משקיעים זרים להגיע, תשלומי המיסים למשקיעים יחסית נמוכים, ולצורך ההדגמה תשלמו כ-7% של מס רכישה ולעיתים פחות מכך ותהיו פטורים ממס שבח! מדובר על שמגדילים את רווחי המשקיע והופכים את ההשקעה לכדאית אף יותר.

 

ייעוד ההשקעה

רוצים השקעה סולידית בדירה למגורים? יוון מתאימה לכך בדיוק עם כמעט 11,000,000 תושבים שיוכלו לשכור את הדירה שלכם. רוצים השקעה בסיכון גבוה יותר אך עם פוטנציאל רווחים בהתאם? תוכלו להפוך את הדירה שלכם לדירת השכרה עבור תיירים דוגמת Airbnb הרווחים גבוהים יותר מאחר והתיירים משלמים יותר על כל לילה, אך הדירה דורשת תחזוקה ותפעול קבועים. ולגבי הקהל שיכול להתאים להשקעה שכזו? ביוון ישנם כמעט 35,000,000 תיירים בשנה, מה שמאפשר לכם שוק עם פוטנציאל אדיר.

 

תשואות ואוזו

מלבד האוזו שאפשר ליהנות ממנו בכל פינה של יוון, ישנם יתרונות נוספים למדינה, כאשר התשואות על ההשקעה שלכם זהו ככל הנראה היתרון הגדול ביותר. על דירה ממוצעת באתונה ניתן לקבל תשואה של שבעה עד עשרה אחוזים בכל שנה! בישראל לשם ההשוואה, השקעה בנדל"ן בישראל במקומות מבוקשים תניב אחוזים נמוכים משמעותית בעקבות המחירים הגבוהים של קניית הנכס. כך, לעיתים תוך עשר שנים בלבד ניתן להכפיל את סכום ההשקעה הראשוני.

 

עליות המחירים ביוון

בתחילת המשבר הכלכלי של העושר הקודם, יוון נראתה כמי שהולכת להתמוטט ולגרור את כל האיחוד האירופי ביחד איתה. הקיצוצים היו בכל מקום, אחוזי האבטלה היו בשמיים והצעירים הפגינו בכל פינה. חבילות הסיוע הוגשו בזו אחר זו, והיוונים אולצו לקבל אותן עם תנאים מחמירים במיוחד. יחד עם זאת, ככל שהזמן חלף היה נראה שההתאוששות מתחילה להגיע. בשנת 2015 התחילו ביוון להתקדם ולהצליח להתמודד עם הקיצוצים ואפילו להראות סימני יציאה מהמשבר. היה נראה ששוק הנדל"ן רק חיכה לסימנים האלו ומאז התחילה עליית מחירים יציבה אך ברורה. כרגע המחירים עדיין לא הגיעו לאלו שהיו לפני המשבר, אך הם בהחלט מטפסים ובדרך לשם. כך שכל השקעה יכולה להניב שכירות וגם עלייה במחירים של הנכס עצמו.

 

היכן כדאי להשקיע?

כמו בכל השקעה בנדל"ן חשוב לעשות קצת מחקר ולבדוק את הנתונים לגבי מקומות ההשקעה האפשריים. צריך לכוון לאתרים אליהם אוהבים התיירים להגיע, קרבה לתחבורה ציבורית, למרכזי הערים ולסצנות שוקקות חיים של צעירים. הכול כמובן תלוי בקהל הלקוחות שאתם מחפשים, אבל ככל הנראה בערים מרכזיות לעולם לא יחסרו שוכרים, לעומת מקומות קטנים בהם המצב עלול להיות בעייתי. לכן, בעיקר ביוון, מומלץ להתמקד בערים הגדולות כמו אתונה ופיראוס שגם הישראלים מכירים אותן היטב. אם בכל זאת רוצים להתרחק מעט ניתן להתמקד באחד מהאיים הגדולים שיש ביוון, אך צריך לבחון היטב לפני כן את כמות התיירים והדיירים שיש באי.

 

איך לעשות את זה נכון?

כיום בישראל, קיימות עשרות חברות המתעסקות בהשקעות נדל"ן מעבר לים. יש כאלו שעובדות גלובלית, אך רובן מתמקדות באזורים או מדינות מסוימות. גם ליוון יש מספר חברות מקומיות המלוות השקעות במדינה, אך תמיד כדאי לבדוק את אחוז התשואה הצפוי, לחפש לקוחות מרוצים, להבין מה גודל החברה, מהו הניסיון איתו מגיעים המנהלים ועד כמה ההשקעה תצא משתלמת בסופו של דבר, כי הרי זוהי כל המטרה.

במידה וההשקעה מבוצעת בצורה נכונה, ניתן לקבל רווחים משמעותיים וליהנות מנכס במדינה קרובה לישראל, עם חיי תיירות משמעותיים וכלכלה שמתחילה להתניע לאחר משבר עמוק, נתון שניתן לגייס לטובת המשקיעים.

קאלימרה לכולם!

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות נוספות בנושא