השקעות נדל"ן בהולנד – סקירה מעודכנת ל-2020 

לקבלת הצעת מחיר השאירו את פרטיכם.

האם כדאי להשקיע בנדל"ן בהולנד? בטרם בוחרים יעד בחו"ל להשקעה, מומלץ לבצע מחקר מקדים אודות הרקע ההיסטורי והכלכלי של המדינה, וכן יש לבחון את שוק הנדל"ן במספר היבטים: יציבות, מחירים, תשואה ומיסוי. לאחר שאספנו מספיק נתונים וקיבלנו תמונת מצב של השוק, נוכל להשוות בין היתרונות והחסרונות של ההשקעה ולקבל החלטה מושכלת. 

הולנד היא אחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר באירופה, כאשר בעיר הבירה אמסטרדם בלבד ביקרו כ-19 מיליון תיירים בשנת 2019 – יותר מכל תושבי הולנד יחד. לא פלא כי שדות הפרחים המרהיבים, טחנות הרוח הציוריות, האוכל, התרבות וחיי הלילה מושכים תיירים מכל רחבי העולם להולנד מדי שנה, אך בשנים האחרונות הולנד מתגלה כיעד אטרקטיבי במיוחד גם עבור משקיעי נדל"ן.

 

כלכלת הולנד – רקע כללי

כיום, הכלכלה של הולנד בין החזקות בעולם ואף צפויה להמשיך ולצמוח. עם זאת, המצב לא היה כל כך מזהיר לפני כעשור, כאשר הכלכלה העולמית כולה ספגה מכה קשה בעקבות המשבר הכלכלי ב-2008. בטרם המשבר, שוק הנדל"ן בהולנד שגשג, אך המחירים היו גבוהים ואף עלו משנה לשנה עד כדי יצירת בועת נדל"ן. המשבר כמובן לא פסח על כלכלת הולנד, ואכן בעקבותיו צנחו מחירי הנדל"ן במדינה ושוק הנדל"ן כולו התרסק.

אף על פי כן, ממשלת הולנד לא אמרה נואש והחליטה לנקוט בצעדים אקטיביים על מנת לאושש את הכלכלה מהמשבר, ובפרט לבלום את ירידת המחירים בשוק הנדל"ן ולתמרץ השקעות בתחום. הצעדים בהם נקטה הממשלה סייעו להולנד להתאושש מהמשבר ולמחירי הנדל"ן לעלות באופן מתון. כיום, המחירים עדיין אטרקטיביים, ונראה שלהשקעה בהולנד יש מגוון יתרונות המושכים התעניינות מצד משקיעים זרים רבים.

 

שוק הנדל"ן בהולנד כיום

כאמור, כיום בהולנד שוק הנדל"ן מצוי במגמה של עליית מחירים, ובהתאם לכך גם גובה שכר הדירה הממוצע עולה. כמו כן, מדובר בשוק ידידותי ביותר כלפי משקיעים זרים, עובדה הבאה לידי ביטוי הן בשיטת המיסוי והן באפשרות של כל אדם לרכוש נדל"ן בהולנד, ללא דרישת אזרחות הולנדית או אזרחות של מדינה אחרת החברה באיחוד האירופי. 

מלבד זאת, הצעדים שממשלת הולנד נקטה על מנת לצאת מהמשבר הכלכלי תמרצו אף הם השקעה בשוק הנדל"ן. ראשית, הוחלט להפחית את מס הרכישה על רכישת נכס מ-6% לשיעור של 2%. בנוסף, הממשלה קבעה כי הורה יוכל להעניק לילדיו במתנה סכום של 10,0000 אירו פטורים ממס, בתנאי שהם מיועדים לרכישת דירה. 

 

אם כן, מדוע כדאי להשקיע בנדל"ן בהולנד?

ראשית, מחירי הנדל"ן בהולנד הם יחסית סבירים כך שלא נדרש הון עצמי גבוה לצורך רכישת נכס. כמו כן, התשואה הפוטנציאלית מהשכרת נכס בהולנד גבוהה יותר מנכס בישראל, ונעה בין 6% – 10% תשואה על הנכס בשנה, בין היתר בשל המחירים הנמוכים יותר. בנוסף, ישנו ביקוש הולך וגדל לנכסים בהולנד, הן של תיירים והן של מקומיים. לסיום, שיטת המיסוי בהולנד היא יחסית נוחה עבו משקיעים וכוללת אמנה בין הולנד לישראל למניעת כפל מס .

 

מיסוי נדל"ן בהולנד

בבואנו לבחון כדאיות השקעה במדינה זרה, קיים היבט חשוב נוסף אשר יש לתת עליו את הדעת – מהי שיטת המיסוי המדינתית? כמה מיסים תגבה המדינה מהמשקיע, והאם המשמעות היא שההשקעה אינה כדאית? 

המיסוי בהולנד על נכסי נדל"ן יחסית מיטיב עם משקיעים, שכן גובה מס הרכישה עומד על 2% מערך הנכס בלבד, עובדה התורמת לכדאיות ההשקעה. עבור המשקיעים הישראליים, בהשקעה בנדל"ן בהולנד טמון יתרון נוסף – ממשלת ישראל וממשלת הולנד כרתו ביניהן הסכם כלכלי המכונה אמנת מס. על פי האמנה, למרות שתושב ישראל חייב במס על הכנסותיו מכל מקור שהוא, בארץ ובחו"ל, אם הכנסתו נובעת מנכס מניב בהולנד, הוא ייאלץ לשלם מס רק פעם אחת וכך נמנע מצב של תשלום מס כפול.

 

היכן מומלץ להשקיע בהולנד?

הולנד משתרעת על פני למעלה מ-41,000 קמ"ר, ומתגוררים בה כ-17 מיליון תושבים. השקעה נכונה בנכס נדל"ן בחו"ל אשר יניב תשואה נאה תלויה במידה רבה במיקום הנכס. חשוב להכיר את הערים והמחוזות השונים במדינה, את האוכלוסיות בהם ואת הביקושים בכל אזור. 

אמסטרדם 

אמסטרדם, עיר הבירה של הולנד, היא גם העיר הגדולה ביותר בהולנד בה חיים למעלה מ-850 אלף בני אדם, ופוקדים אותה מיליוני תיירים בשנה. העיר מהווה מרכז תרבותי והיסטורי וממוקמים בה שלל אטרקציות כגון מוזאונים, תעלות המים, שווקים, מסעדות ועוד. כמו כן, אמסטרדם ידועה בליברליות שלה המתבטאת בשלל חנויות הקופי שופס הפזורות בעיר וכן ברובע החלונות האדומים הידוע. אמסטרדם מהווה גם מרכז אקדמי חשוב באירופה, עם שתי אוניברסיטאות נחשבות וכן המוסד הבינלאומי של אמסטרדם למדעי החברה. אם כן, אמסטרדם היא אחד היעדים המבוקשים ביותר לתיירות, למגורים ולהשכלה אקדמית כך שרכישת נכס נדל"ן בעיר מבטיחה תשואה נאה למשקיעים. 

 

רוטרדם 

רוטרדם היא העיר השנייה בגודלה בהולנד אחרי אמסטרדם עם יותר מ-600 אלף תושבים. רוטרדם היא עיר משמעותית ביותר בתרומתה לכלכלת הולנד, שכן היא שוכנת על נהר המז ומצוי בה הנמל הגדול ביותר בכל אירופה, והשני בגודלו בכל העולם. פעילות הנמל וכן התיירות הענפה הפוקדת את העיר הופכות את רוטרדם ליעד משתלם להשקעה.

 

האג 

האג, העיר השלישית בגודלה בהולנד, ממוקמת במערב המדינה ומתגוררים בה למעלה מחצי מיליון איש. כל הפעילות השלטונית בהולנד מתבצעת בהאג, ולא באמסטרדם, והיא מקום מושבו של הפרלמנט, בית המלך, וכן כל השגרירויות הזרות. בנוסף, בהאג ממוקמים מוסדות או"ם מרכזיים כמו בית הדין הבינלאומי לצדק ובית הדין הפלילי הבינלאומיות, וכן מספר חברות תעשייתיות מרכזיות. לאור המצאות שלל מוסדות ציבור ומרכזי עסקים, ישנו ביקוש תמידי לנכסים בהאג.  

 

נקודות למחשבה בטרם רוכשים נכס בהולנד

רבים מהמבנים בהולנד נבנו לפני עשרות שנים, ולכן כדאי לגייס בעל מקצוע שיבדוק את הנכס מבחינה פיסית ויאשר כי הוא במצב טוב וראוי למגורים. 

בנוסף, חשוב לשים לב בטרם חותמים על חוזה, מהי מהות הרכישה. ישנה האפשרות הרגילה של רכישת בעלות בנכס, אך לעתים תוצע חכירה של הנכס, שהיא למעשה השכרה לטווח ארוך במיוחד – בפועל כמעט כמו בעלות. עם זאת, חשוב לברר מהו משך החכירה וכן לקחת בחשבון כי עבור חכירה יש תשלום שנתי של מיסי עירייה. בסיום העסקה, על הרוכש לפנות לנוטריון שיסדיר את רישומו במרשם המקרקעין כבעל זכויות הקניין בנכס. 

באשר לנכסים המיועדים להשכרה, חשוב להכיר את החוק ההולנדי, הנוטה בדרך כלל לטובת השוכר. למשל, לא ניתן להתנות בחוזה על דיירות מוגנת, כיוון שלפי החוק ההולנדי לאחר תקופה מסוימת הדייר יכול אוטומטית לקבל הכרה כדייר מוגן ואת הזכויות הנגזרות מכך.

בנוסף, החוק קובע מדרגות שכירות שונות לנכסים שונים, כך שגובה דמי השכירות עשוי להיות מוגבל. לכן, בטרם קביעת דמי השכירות רצוי לברר מול הרשויות האם הנכס מוגבל אם לאו. 

לבסוף, לאחר שנמצא שוכר פוטנציאלי וגובשו התנאים, חובה על הצדדים לפנות לנוטריון שיחתום ויאשר את החוזה, אחרת הוא משולל תוקף. 

 

לסיכום

מסקירת זו עולה כי השקעה בנדל"ן מניב בהולנד עשויה להיות כדאית במידה רבה. כאמור, הכלכלה ההולנדית איתנה, ושוק הנדל"ן בהולנד הולך וצומח. התיירות הענפה, האוכלוסייה הסטודנטיאלית, עובדי הציבור ואנשי העסקים מבטיחים ביקוש תמידי לנכסים ותשואה פוטנציאלית גבוהה. 

לצד היתרונות, בכל השקעה טמון סיכון מסוים ולכן חשוב לשקול היטב את היתרונות והחסרונות בטרם רכישת נכס בהולנד. רצוי אף להיוועץ באנשי מקצוע מומחים בתחום, שיוכלו לסייע ולהכווין אתכם בתהליך.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות נוספות בנושא